To już druga, kursowa lekcja!
Sięgniemy w niej do przykładów z pracy w aplikacjach mobilnych. Pokażę Ci, jak komunikat zmienia się, w zależności od różnych założeń oraz jakie zasady obowiązują w kreacji okien dialogowych. Zobaczysz też, jak wygląda mail napisany bez stawiania użytkownika w centrum.
📘 Słowniczek pojęć z dzisiejszej lekcji
Dostępność - zapewnienie, że produkt, usługa lub informacja są dostępne dla wszystkich, niezależnie od ewentualnych ograniczeń, takich jak niepełnosprawność, i że każdy może z nich korzystać w równy sposób. Jeśli nie znasz bliżej tematu dostępności posłuchaj lub przeczytaj wywiad na moim blogu, który przeprowadziłam ze specjalistą UX i dostępności, Dominikiem Paszkiewiczem.
Komunikat błędu - wiadomość informująca użytkownika o wystąpieniu problemu lub błędu w aplikacji lub na stronie internetowej.
Okno dialogowe - małe okno w interfejsie, które wyświetla ważne informacje lub opcje do wyboru. Przykładem może być okno potwierdzenia przed usunięciem pliku lub okno z komunikatem błędu.
Panel logowania - miejsce, gdzie wprowadzasz swoje dane, takie jak nazwa użytkownika i hasło, aby uzyskać dostęp do swojego konta na stronie internetowej lub w aplikacji.
Prosty język - sposób komunikacji, który używa zrozumiałego słownictwa i klarownych zdań. Ułatwia zrozumienie informacji szerokiemu gronu odbiorców, bez skomplikowanych terminów. Jeśli spotykasz się z tym pojęciem po raz pierwszy - zobacz mój film na YouTube, który szybko wprowadzi Cię w 10 zasad prostego języka.
Przycisk pierwszorzędny (primary button) - główny przycisk, który zachęca użytkownika do podjęcia akcji, na przykład potwierdzenia lub zapisania danych.
Przycisk drugorzędny (secondary button) - przycisk, który oferuje mniej istotne opcje lub umożliwia anulowanie bieżącej akcji.
Zadanie dla Ciebie
Napisz nową wersję komunikatu, który pojawił się w aplikacji do kupowania biletów.
Zastosuj bezpośredni ton (na “ty”) i aktywne czasowniki (zamiast bezosobowego wyrażenia “nie określono”. Krótko i dokładnie wskaż, co powinien zrobić użytkownik.