Przed Tobą trzecia, ostatnia lekcja!
Pokażę Ci w niej, jak wygląda moja praca krok po kroku, z jakich narzędzi korzystam i co robię, żeby wypracować najlepszą wersję komunikatu. Pamiętaj o tym, że praca UX writerska to proces, a nie olśnienie :)
📘 Słowniczek pojęć z dzisiejszej lekcji
Default (ustawienie domyślne) - wartość lub stan, który jest automatycznie używany, jeśli użytkownik nie dokona żadnych zmian.
Desk research - badanie przeprowadzane przy użyciu dostępnych informacji i materiałów, które znajdują się w źródłach dostępnych na biurku lub w internecie.
FigJam - proste, intuicyjne narzędzie online do współpracy i tworzenia projektów graficznych. Pozwala użytkownikom rysować, projektować i komunikować się w czasie rzeczywistym.
Makieta treści (prototyp) - uproszczony projekt lub model produktu, witryny internetowej lub aplikacji, który pomaga zrozumieć, jak będzie działać i wyglądać w rzeczywistości. Jest to wersja testowa przed właściwym tworzeniem produktu.
No-code - podejście do tworzenia oprogramowania lub aplikacji, które nie wymaga umiejętności programowania (pisania w kodzie, posługiwania się zaawansowaną technologią).
Toggle switch (przełącznik) - przycisk w interfejsie, za pomocą którego można przesunąć w jedną z dwóch pozycji, aby włączyć lub wyłączyć funkcję. Zwykle używamy go, gdy mamy do zaproponowania dwie opcje do wyboru.
User flow - sekwencja kroków lub interakcji, które użytkownik podejmuje podczas korzystania z produktu lub witryny internetowej.