Treść w aplikacji mobilnej
Przygotowanie treści aplikacji mobilnej i dwa sposoby na pracę nad tekstami - zarówno w środowisku projektowym (Figma), jak i po publikacji (Framer). Sposoby na współpracę w rożnym stopniu zaawansowania pracy nad treścią.
Narzędzia
- design systemy: Registration UI templates (Sign up/Log in), Journey app UI Kit (Community)
Słownik
Design system - zespół wytycznych dotyczący komunikacji wizualnej połączony z dokumentacją techniczną produktu cyfrowego. Może stanowić odrębną, dużą formę w całości identyfikującą produkt. Może też wiązać się z próbką, przykładowym zbiorem zastosowań designu w jednym, krótkim procesie (np. procesie logowania do aplikacji). Próbka ta daje szansę na zorientowanie się w jakiej formie wizualnej będzie docelowo prezentowała się aplikacja.
📝 Notatki ze wszystkich lekcji do pobrania [dokument Google]
Treść w aplikacji, zadanie do lekcji 1.7
- Wejdź na stronę z projektami proponowanymi przez społeczność Figmy https://www.figma.com/community
- Wybierz “Design systems” i przejrzyj rozwiązania proponowane przez użytkowników
- Wybierz design systemy omawiane w lekcji - "Journey app UI Kit" oraz "Registration UI templates (Sign up/Log in)". Możesz zapisać je na swoim koncie.
- Zainstaluj plugin UX writing status. Możesz zaznaczać dane sekwencje tekstu i nadać im odpowiedni status w zależności od wprowadzonych zmian i momentu współpracy z zespołem. Zainstaluj także plugin Frontitude, który pozwoli Ci w zaawansowany sposób zarządzać zmianami w tekście aplikacji.
✏️ Wszystkie zadania kursowe - plik do pobrania [dokument Google]
Kompleksowy kurs projektowania tekstów do interfejsów
✏️ 30 lekcji wideo
✏️ 15 kreatywnych ćwiczeń
✏️ notatki i listy kontrolne do pobrania
✏️ nauka o narzędziach projektowych (Miro, Notion, Framer)
✏️ wiedza o systemach no-code (do samodzielnego tworzenia produktów)
✏️ tworzenie portfolio i certyfikat ukończenia kursu
✏️ możliwość dokupienia konsultacji indywidualnych